zaterdag 24 augustus 2024

Brandweerkazerne Loosduinen, Den Haag 24-8-2024

 Mijn wandeling vandaag samen met mijn man Stefan Boom ❤️


Brandweerkazerne Loosduinen, 

Dedemsvaartweg 1,Den Haag

Datum:24-8-2024


Op 3 maart 1945 is er een zware bombarnemend💣 geweest op de Bezuidenhout Den Haag. 

Daar zijn heel veel slachtoffers gevallen.

En door mijn Stamboom onderzoek kwam ik er achter dat👨‍🚒 Franciscus Jacobus Marie Hoogeveen 

Geboren: 19-10-1898 te Den Haag 

Overleden: 3 maart 1945 Den Haag 


Hij was de broer van Stefan Boom zijn overgrootopa en op de Bezuidenhout om het leven gekomen. 

Hij was👨‍🚒 brandweerman en ordedienst bij de luchtbeschermingdienst. 


Ik kwam er achter dat er een slachtoffer monument moest zijn bij de 👨‍🚒brandweerkazerne Loosduinen op de Dedemsvaartweg.

Stefan en ik zijn dus daar gaan kijken. 

Buiten konden we het niet vinden, toen zag Stefan een 👨‍🚒brandweerman staan binnen in de kazerne en zijn we het gaan vragen. 

En tot onze verbazing staat de monument binnen daar, maar deze👨‍🚒 vriendelijke brandweerman liet ons binnen om het monument te bekijken. 

En het eerste wat ik gelijk zag staan was F.J.M. Hoogeveen. 

Dat was een mooi moment om de naam te zien staan dat ook in het dagboek stond van Stefan zijn overgrootopa.

Daar schreef hij dat zijn broer vermist was en dat iedereen hem aan het zoeken was.

Nu weten we dus wat er gebeurt is en hoe groot het verlies moet zijn geweest op 3 maart 1945 bij de familie Hoogeveen en alle andere families die een familie lid zijn kwijt geraakt.👨‍🚒


Mooi🚒 monument voor de slachtoffers❤️

Franciscus Jacobus Maria Hoogeveen is helaas maar 47 jaar oud geworden


#kazerneloosduinen 

#brandweerman bedankt ❤️







CM v.d S 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.