zondag 6 december 2020

Schiedam 29-11-2020

 Van Rijswijk naar mijn geboorte stad Schiedam 29-11-2020 om mijn moeder en zus te bezoeken. Maar de tramrit naar mijn moeder ga ik door mijn vertrouwde Nieuwland waar mijn oma en andere familieleden hebben gewoond en ik zelf heb daar ook een aantal jaar gewoond en op school heb gezeten.

Maar ook daar is sloop aan de orde van de dag, het is dat je weet dat het nodig is, maar het geef me toch een triest gevoel. Of dat een stukje van je geschiedenis word weg geveegd. Maar helaas is het niet anders.

(Tekst gaat verder onder de film en foto's)

 

Station Rijswijk 29-11-2020

Schiedam 29-11-2020

Nieuwland, Schiedam 29-11-2020

Nieuwland, Schiedam 29-11-2020

Winkelcentrum Hof van Spaland

Viool van mijn overgroot opa en opa en vader💓

Maar bij mijn moeder heb ik weer een heel mooi stukje familie geschiedenis gekregen. De viool van mijn overgroot opa Hendrik Johannes Cornelis van der Steen 1881-1962. Hij gaf vioolles en hij was mijn vader zijn opa. En het mooie van deze viool is dat mijn opa Wilhelmus Antonius van der Steen 1907-1967 en mijn vader Christianus Jozef van der Steen 1942-2011 er ook op hebben gespeeld. Een waardevol bezit met een mooi stukje familie geschiedenis 💓

CM v.d S


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.